Close Menu
callnews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Μεταναστευτικό: Σκύλλα η ακροδεξιά, Χάρυβδη το χάος του 2015- Η ρεαλιστική λύση του ΠΑΣΟΚ

14 Ιουλίου, 2025

Στο δυναμικό του Απόλλωνα Πατρών ο Γιώργος Μανάκας και ο Ηλίας Ανέστης

14 Ιουλίου, 2025

Απίστευτο: Ι.Χ έπεσε πάνω σε πιστούς σε πανηγύρι στη Ζάκυνθο – ΒΙΝΤΕΟ

14 Ιουλίου, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
ΡΟΗ ΝΕΩΝ:
  • Μεταναστευτικό: Σκύλλα η ακροδεξιά, Χάρυβδη το χάος του 2015- Η ρεαλιστική λύση του ΠΑΣΟΚ
  • Στο δυναμικό του Απόλλωνα Πατρών ο Γιώργος Μανάκας και ο Ηλίας Ανέστης
  • Απίστευτο: Ι.Χ έπεσε πάνω σε πιστούς σε πανηγύρι στη Ζάκυνθο – ΒΙΝΤΕΟ
  • Δυτική Ελλάδα: Τρία Γραφεία Τουριστικής Πληροφόρησης σε Λιμάνι Πάτρας, Αραξο και Κατάκολο
  • Στην έκτη πανελλήνια θέση οι μικροί πολίστες του ΝΟΠ
  • Στην τελική ευθεία η προετοιμασία της Αγροτικής Έκθεσης Χαλανδρίτσας «AGREXA 2025»
  • Superman – Πετάει για να ξεφύγει απ’ το ίδιο του το franchise
  • Στην Κεφαλονιά για διακοπές η Kylie Jenner – ΒΙΝΤΕΟ
  • Δυτική Ελλάδα: “Εφυγε” στα 61 του χρόνια ο Νίκος Κουρεμένος
  • “Χόρεψε μαζί μου” τραγουδά ο Σταύρος Ναθαναήλ και μας παρασύρει… – ΒΙΝΤΕΟ
Δευτέρα, 14 Ιουλίου
Facebook Instagram YouTube
callnewscallnews
Digiland
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία
callnews
Αρχική » Η ληστεία του Βερολίνου – Μοναξιά και σκοτεινός αμοραλισμός
ΑΡΘΡΑ - ΑΠΟΨΕΙΣ

Η ληστεία του Βερολίνου – Μοναξιά και σκοτεινός αμοραλισμός

24 Σεπτεμβρίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια
Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email Telegram
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Telegram WhatsApp

ΤΟΥ ΕΛΙΣΣΑΙΟΥ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Για να μπορέσει κανείς να αντέξει την απομόνωση χρειάζεται να σφυρηλατήσει έναν χαρακτήρα αδιαπέραστο, πυκνό και σφριγηλό, αλλά τότε η δύναμη της μοναξιάς μπορεί να τον κάνει ανίκητο.

Η ιστορία της ταινίας βασίζεται σε μια απλή αλλά συναρπαστική υπόθεση: ο Τρόγιαν, απομονωμένος πλέον από το παλιό του δίκτυο, ξεκομμένος από τον κόσμο του εγκλήματος και γερασμένος του παρουσιάζεται με μια δελεαστική ευκαιρία. Του ανατίθεται να κλέψει έναν πολύτιμο πίνακα του Κάσπαρ Ντέιβιντ Φρίντριχ, ενός Γερμανού ρομαντικού καλλιτέχνη, γνωστού για τα τοπία του που διαπνέονται από μελαγχολία και εσωστρέφεια – ιδιότητες που αντικατοπτρίζουν τη δική του ξεπερασμένη ψυχική κατάσταση. Πρόκειται για μια δουλειά που του υπόσχεται 1,4 εκατομμύρια ευρώ, αρκετά για να εξαφανιστεί αθόρυβα στην αφάνεια ή να ξαναρχίσει τη ζωή του, αλλά απαιτεί να συνεργαστεί με τρεις αγνώστους, μια ρύθμιση γεμάτη καχυποψία και κινδύνους.

Οι συνεργάτες του Τρόγιαν αποτελούν από μια ετερόκλητη ομάδα εγκληματιών, ο καθένας με τα δικά του κίνητρα και τις δικές του δεξιότητες, αλλά αυτό που τους ενώνει όλους μαζί είναι η βαθιά και αδυσώπητη απελπισία. Ο Aρσλάν ενδιαφέρεται λιγότερο να κάνει τους χαρακτήρες του συμπαθείς ή διαυγείς και επικεντρώνεται περισσότερο στο να τους παρουσιάσει ως πολύπλοκες φιγούρες που διαμορφώνονται από τις συνθήκες. Το σχέδιο της ληστείας, που περιλαμβάνει την εισβολή σε μια αποθήκη μουσείου για να κλέψουν τον πίνακα, είναι σχολαστικά κατασκευασμένο. Η ακρίβεια της εκτέλεσης αντικατοπτρίζει το αφηγηματικό ύφος του δημιουργού – μελετημένο, υπολογισμένο και πάντα γειωμένο στη σκληρή πραγματικότητα της εγκληματικής ζωής.

Ωστόσο, η ίδια η ληστεία δεν είναι η καρδιά της ταινίας. Η πραγματική ένταση αρχίζει μόλις ο πίνακας βρεθεί στα χέρια τους. Αντί να λάβουν την υποσχόμενη αμοιβή τους, ο Tρόγιαν και οι συνεργάτες του προδίδονται διπλά από τον ανώνυμο πελάτη. Ο Αρσλάν ανατρέπει επιδέξια τις τυπικές προσδοκίες του είδους της ληστείας, μετατρέποντας τη ληστεία σε ένα απλό προοίμιο γι’ αυτό που θα ακολουθήσει – ένα θρίλερ επιβίωσης. Προδομένοι και κυνηγημένο οι ληστές συνειδητοποιούν γρήγορα ότι είναι αναλώσιμοι.

Ο Τόμας Αρσλάν παρουσιάζει ένα σκληρό, χαμηλών τόνων φιλμ νουάρ, ένα αστυνομικό δράμα που μας επιστρέφει στον αινιγματικό και μελαγχολικό κόσμο του Τρόγιαν, ενός χαρακτήρα που είδαμε για τελευταία φορά στην ταινία του Αρσλάν «Στις σκιές» το 2010. Το όραμα του Aρσλάν είναι ένα όραμα απογυμνωμένου ρεαλισμού, όπου η εγκληματικότητα δεν εκτυλίσσεται με φανταχτερές σκηνές δράσης, αλλά με μια μεθοδική, σχεδόν διαδικαστική αίσθηση του αναπόφευκτου.

Εκεί που η ληστεία του Βερολίνου ξεχωρίζει από άλλες ταινίες ληστείας είναι στην απεικόνιση των συνεπειών της αποτυχίας. Η εν ψυχρώ αποτελεσματικότητα του εκτελεστή που στέλνεται να τους εξοντώσει προσθέτει μια μοιρολατρική διάσταση στην αφήγηση -όταν τα πράγματα πάνε στραβά, δεν υπάρχει διαφυγή. Ο Αρσλάν μένει στο αναπόφευκτο του θανάτου και της τιμωρίας, καθιστώντας την ταινία περισσότερο έναν στοχασμό πάνω στη βία και την εμπιστοσύνη παρά μια παραδοσιακή αστυνομική περιπέτεια.

Ο πίνακας του Κάσπαρ Ντέιβιντ Φρίντριχ, κεντρικός στη ληστεία, αποκτά συμβολική σημασία. Γνωστός για τα έργα του που συχνά απεικονίζουν μοναχικές φιγούρες σε απέραντα, έρημα τοπία, η τέχνη του ζωγράφο αντανακλά την απομόνωση του ίδιου του Tρόγιαν και το υπαρξιακό κενό του κόσμου του.

Στη Ληστεία του Βερολίνου, ο Aρσλάν παραδίδει ένα αργόσυρτο θρίλερ που χρησιμοποιεί τη δομή μιας ταινίας ληστείας για να εξερευνήσει βαθύτερα θέματα προδοσίας, επιβίωσης και τη ματαιότητα του να ξεφεύγει από το παρελθόν σου. Η επιστροφή του Τρόγιαν στο έγκλημα και τελικά στη βία, αντικατοπτρίζει την αδυναμία του να εγκαταλείψει πραγματικά τον κόσμο στον οποίο κατοικεί.

Η ταινία είναι μια μελέτη χαρακτήρων τυλιγμένη στην αυστηρή, αδυσώπητη δομή ενός αστυνομικού θρίλερ, όπου η πραγματική ληστεία είναι η ψευδαίσθηση του ελέγχου σε έναν κόσμο που διέπεται από χάος και προδοσία.

Ελισσαίος Βγενόπουλος
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email WhatsApp

Σχετικές Αναρτήσεις

Superman – Πετάει για να ξεφύγει απ’ το ίδιο του το franchise

14 Ιουλίου, 2025

Η προπληρωμένη κάρτα της ντροπής

14 Ιουλίου, 2025

Το «παρών» του ΠΑΣΟΚ στο μεταναστευτικό ζήτημα

14 Ιουλίου, 2025

Comments are closed.

 

Social Media
  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
upatras
Demo
Τελευταία Νέα

Μεταναστευτικό: Σκύλλα η ακροδεξιά, Χάρυβδη το χάος του 2015- Η ρεαλιστική λύση του ΠΑΣΟΚ

14 Ιουλίου, 2025

Στο δυναμικό του Απόλλωνα Πατρών ο Γιώργος Μανάκας και ο Ηλίας Ανέστης

14 Ιουλίου, 2025

Απίστευτο: Ι.Χ έπεσε πάνω σε πιστούς σε πανηγύρι στη Ζάκυνθο – ΒΙΝΤΕΟ

14 Ιουλίου, 2025

Δυτική Ελλάδα: Τρία Γραφεία Τουριστικής Πληροφόρησης σε Λιμάνι Πάτρας, Αραξο και Κατάκολο

14 Ιουλίου, 2025

Στην εποχή που η πληροφορία «τρέχει» με ιλλιγγιώδεις ρυθμούς, η νέα ειδησεογραφική ιστοσελίδα www.callnews.gr, έρχεται να ταράξει τα «νερά» της ενημέρωσης με επίκεντρο τον πολίτη και την καθημερινότητά του.

Email : info@callnews.gr

Facebook Instagram YouTube

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ

Πάτρα: “Εφυγε” στα 53 του χρόνια μετά από “μάχη” στο Νοσοκομείο Ρίου ο Παναγιώτης Λομβαρδέας

8 Ιουλίου, 2025

Τραγικό παιχνίδι της μοίρας- Τον μετέφεραν στο Κέντρο Υγείας όπου δούλευε – Νεκρός 57χρονος από τροχαίο στη Βάρδα

12 Ιουλίου, 2025

Πάτρα: Οδήγηση τέλος για τον 63χρονο που τραυμάτισε σοβαρά εργαζόμενη του “Βοήθεια στο Σπίτι”

10 Ιουλίου, 2025
© 2025 CallNews.gr | Designed by DIGILAND.
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.