*Τα στοιχεία συνέλεξε και σταχυολόγησε ο Μιχάλης Καρχιμάκης:
Η αλήθεια για τις παραλείψεις και τις ευθύνες γύρω από την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έρχεται στο φως μέσα από ντοκουμέντα και γεγονότα που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Ένα έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, που εισήχθη με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο Υπουργείο Μεταφορών, αποκάλυπτε τις σοβαρές καθυστερήσεις και τις ευθύνες κρατικών παραγόντων στη Σύμβαση 717, η οποία αφορούσε ζητήματα ασφαλείας των σιδηροδρομικών υποδομών. Ωστόσο, παρά τις σαφείς προειδοποιήσεις και τις απαιτήσεις για άμεσες ενέργειες, η πολιτική ηγεσία φάνηκε να αγνοεί τα δεδομένα, επιλέγοντας τη σιωπή και την αδράνεια. Το ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι σαφές: Υπήρξε συγκάλυψη ή ανικανότητα; Οι αποδείξεις που ακολουθούν μιλούν από μόνες τους.
Στις 4 Οκτωβρίου του 2021 εισάγεται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο Γραφείο του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας μετά από έλεγχο, που διενήργησε σε σχέση με τη Σύμβαση 717, θέματα δηλαδή ασφαλείας των σιδηροδρομικών υποδομών»
«Στο έγγραφο αυτό η Εθνική Αρχή Διαφάνειας ενημερώνει τον Υπουργό Μεταφορών κ. Κ.Καραμανλη σχετικα με τις τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους σιδηροδρόμους και ζητά μέσα σε ένα διμήνο να γνωρίσουν στην Εθνική Αρχή οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών αν θα ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις, τις οποίες ζητάει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας και κοινοποιεί το σχετικό πόρισμα και στην οικονομική εισαγγελία για να ασκηθούν ποινικές διώξεις»
«Είναι προφανές ότι ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών βρέθηκε μπροστά σε μια δραματική πληροφόρηση και έπρεπε να ενεργήσει.
Αντ’ αυτού περνούν έξι μήνες και όταν τον ρωτούσαν τι απέγιναν οι ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες απαντούσε.
«Δεν γνώριζα το θέμα και ζήτησα να ενημερωθώ τόσο από την εισαγγελία όσο και από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Και τι έκανε από το 2021 μέχρι το 2023 που διέπραξαν το έγκλημα;
Απολύτως τίποτα.
Γνώριζε λοιπόν και συγκάλυπτε.
Τα συμπεράσματα δικά σας για τις ευθύνες της πιο φαύλης
ύποπτης και ξεδιάντροπης δεξιάς διακυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος.
ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ.
❌27 Απρίλη του 2022 παραιτείται στέλεχος του ΟΣΕ αφήνοντας αιχμές στην κυβέρνηση για ελλείψεις στην ασφάλεια.
❌22 Οκτωβρίου του 2022 οι εργαζόμενοι κάνουν εξώδικο για την μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας.
❌7 Φεβρουαρίου του 2023 οι συνδικαλιστές λένε ότι δεν περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται και τα κροκοδείλια δάκρυα.
❌15 Φεβρουαρίου του 2023 η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα για την μη τήρηση ασφαλείας στους σιδηρόδρομους.
❌20 Φεβρουαρίου 2023 παρ’ όλα αυτά, ο Υπουργός Μεταφορών δηλώνει στην Βουλή πως είναι ντροπή να αμφισβητείται η ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
👉Μετά από όλα αυτά είναι ξεκάθαρο πως είτε η κυβέρνηση γνώριζε, ψευδόταν και εγκλημάτησε, είτε πράγματι δεν γνώριζε, και άρα είναι ανίκανη και δεν έπρεπε ποτέ να κυβερνάει.