Νέα ήθη και υποχρεώσεις φέρνει η «απογραφή POS» που στόχο έχει να αποκλείσει τις πληρωμές με… POS εξωτερικού, που έστελναν τα χρήματα εκτός ελληνικού τραπεζικού συστήματος σε άλλες χώρες (πχ Βουλγαρία, Κύπρο, Ρουμανία, Λουξεμβούργο κ.λπ.) με σκοπό τη φοροδιαφυγή.
Η πρώτη καταγραφή (δήλωση) των συσκευών αυτών ολοκληρώνεται. Και από αύριο Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ξεκινά η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις της χώρας που έχουν εγκαταστήσει τερματικά αποδοχής πληρωμών με κάρτες, να ελέγξουν μέσω διαδικτύου (στην μερίδα τους στο myAADE), αν εμφανίζονται σωστά δηλωμένα τα POS που χρησιμοποιούν.
Αν διαπιστώσουν πως είναι σωστά δηλωμένα στην ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη υποχρέωση.
Αντιθέτως όμως, στην περίπτωση που διαπιστώσουν ότι δεν αποτυπώνονται σωστά κάποιο ή κάποια από τα τερματικά POS που έχουν στη διάθεσή τους για να δέχονται πληρωμές.
Τότε τους δίδεται διορία μέχρι τις 11 Οκτωβρίου να σπεύσουν (οι ίδιοι οι χρήστες, δηλαδή οι επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν) να δηλώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία αυτών των μηχανημάτων.