Πολλοί αναρωτιούνται για τις αντιδρομήσεις στην Πάτρα. Θα γίνουν ή όχι; Μήπως η δημοτική αρχή ροκανίζει τον χρόνο προσανατολιζόμενη στο να μην επιχειρήσει αυτή την ιστορική κυκλοφοριακή αλλαγή που θα σημάνει το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης, στη ζωή της πόλης; Είναι ερωτήματα που διατυπώνονται στα πηγαδάκια μεταξύ πολιτών οι οποίοι τάσσονται υπέρ της άποψης πως οι αντιδρομήσεις σε Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως και αλλού, θα φέρουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσουν.
Κάποιοι δε, χαρακτηρίζουν μια τέτοια αλλαγή ως το «μεγάλο έγκλημα» που θα συντελεστεί στην Πάτρα. Αλλά αντίθετα με όλα αυτά και μια τέτοιου είδους προσέγγιση, η δημοτική αρχή δεν παρεκκλίνει εκατοστό… από την αρχική δέσμευσή της για εφαρμογή και υλοποίηση αυτών των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Αντιθέτως. Όχι μόνο θα γίνουν, αλλά θα γίνουν στο 100% τους, όπως εξ αρχής αποφασίστηκαν, ενώ κυριαρχεί η πεποίθηση κι η άποψη των δημοτικών αρχόντων πως οι αντιδρομήσεις θα φέρουν μια νέα εποχή που θα είναι πολύ καλύτερη για την πόλη, την λειτουργία της και την καθημερινότητά της.
ΤΩΡΑ, ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ ’26, ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Το καλοκαίρι του 2026, λοιπόν, θα γίνουν οι αντιδρομήσεις στην Πάτρα. Το ξεκαθαρίζει σε σαφείς τόνους μέσω νεότερων δηλώσεών της στην «Πολιτεία» η αρμόδια αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων κα Αναστασία Τογιοπούλου, τονίζοντας ότι οι αντιδρομήσεις δεν ξεκίνησαν ακόμα για καθαρά γραφειοκρατικούς σκοπούς και προσθέτοντας ότι θα μπορούσαν να εφαρμοστούν νωρίτερα από το καλοκαίρι του ’26, (οπότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι γραφειοκρατικές διαδικασίες), αλλά αποφασίστηκε να συμβεί τότε καθώς εντός του καλοκαιριού θα είναι μικρότερη η κίνηση στους δρόμους, άρα και η ταλαιπωρία των πολιτών. Που σημαίνει ότι η μεγάλη αλλαγή θα είναι πιο βατή και πιο εύκολη σε προσαρμογή από όλους.
Όπως ενημερώνει, στην παρούσα φάση το έργο βρέθηκε να εξελίσσεται αθέατα και στη φάση που αφορούσε τις όποιες συμπληρωματικές μελέτες έπρεπε να γίνουν, με αφορμή τις αλλαγές που έχουν ήδη συντελεστεί στην πόλη, (πεζοδρομήσεις κ.λπ.). Είναι αλλαγές που έφεραν νέα δεδομένα, πάνω στα οποία έπρεπε να προσαρμοστεί η κεντρική μελέτη αντιδρομήσεων, η οποία να σημειωθεί πως έχει ήδη εγκριθεί από την τεχνική υπηρεσία έργων της Περιφερειακής Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Άρα έπρεπε τα νέα δεδομένα να συμπεριληφθούν σε μια πιο επικαιροποιημένη μελέτη κι αυτή να προωθηθεί προς τα αρμόδια τμήματα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και στις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Είναι διαδικασίες που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και πού λόγω αδειών του Αυγούστου μπορεί ακόμα να μην διαβιβάστηκαν, αλλά αυτό θα συμβεί εντός των επόμενων ημερών και μέχρι τη λήξη του πρώτου δεκαήμερου του Σεπτέμβρη. Κατόπιν, θα απομένει η φάση των εγκρίσεων και θα είμαστε έτοιμοι για να ξεκινήσει η εφαρμογή των αντιδρομήσεων κι όλων των τεκτονικών αλλαγών που προβλέπονται και οι οποίες θα διαμορφώσουν τον νέο κυκλοφοριακό χάρτη της Πάτρας.
Με άλλα λόγια, οι πατρινοί δεν θα δουν ακόμα, (ως του χρόνου το καλοκαίρι), οποιαδήποτε κυκλοφοριακή αλλαγή. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα γίνουν αντιδρομήσεις. Το έργο προχωρά κανονικά στη φάση της γρεαφειοκρατίας και όταν ολοκληρωθεί θα αρχίσουν οι εφαρμογές οι οποίες θα είναι εμφανείς στο μάτι.
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ, ΠΟΥ…
Το ∆ημοτικό Συμβούλιο έχει από τις αρχές του χρόνου εγκρίνει κατά πλειοψηφία την εισήγηση της ∆ημοτικής Επιτροπής, η οποία παραπέμπει σε μια θεματική αλλαγή κυκλοφορίας οχημάτων εντός της Αχαϊκής πρωτεύουσας. Συγκεκριμένα, προβλέπονται οι εξής αλλαγές στους παρακάτω δρόμους (λεπτομερής αναπαράσταση των αλλαγών, βλέπεται στον χάρτη που δημιούργησε και δημοσίευσε προ μηνών η «Πολιτεία»):
Αντιδρόμηση της Κορίνθου στο τμήμα της από την Ελ. Βενιζέλου έως τη Γούναρη. Θα λειτουργεί πλέον ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από τη Γούναρη στην Ελ. Βενιζέλου.
Αντιδρόμηση της Ναυαρίνου από τη Β. Ηπείρου έως την Παπαφλέσσα. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από τη Β. Ηπείρου στην Παπαφλέσσα.
Αντιδρόμηση της Κανακάρη από την Παπαφλέσσα έως την Αγίας Σοφίας. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από την Παπαφλέσσα στην Αγίας Σοφίας.
Αμφιδρόμηση της Αγίας Σοφίας, από την Κορίνθου έως την Ελ. Στρατιώτου.
Αντιδρόμηση της Αράτου από την Ανδρούτσου έως την Αγ. Ανδρέου. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από την Ανδρούτσου στην Αγ. Ανδρέου.
Αντιδρόμηση της Ζαΐμη από την Ανδρούτσου έως την Αγ. Ανδρέου.
Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνηση των οχημάτων από την Αγ. Ανδρέου στην Ανδρούτσου.
Αντιδρόμηση της Μαιζώνος από την Αράτου έως την Καρόλου. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από την Αράτου στην Καρόλου.
Αντιδρόμηση της Κωνσταντινουπόλεως από την Καρόλου έως την Αγ. Σοφίας. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από την Καρόλου στην Αγ. Σοφίας.
Mονοδρόμηση της Ανδρούτσου από τη Σατωβριάνδου έως την Αράτου. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από τη Σατωβριάνδου στη Ζαΐμη.
Αντιδρόμηση της Ανδρούτσου από τη Ζαΐμη έως την Αράτου. Θα λειτουργεί ως μονόδρομος, με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων από τη Ζαΐμη στην Αράτου.

ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες με κατεύθυνση από βορρά προς νότο θα διέρχονται μέσω της Κορίνθου, ενώ από νότο προς βορρά θα διέρχονται μέσω των οδών Κανακάρη, Αράτου, Μαιζώνος, Κωνσταντινουπόλεως και Αγίας Σοφίας. Όπως επισημαίνεται, «η υλοποίηση των προτεινόμενων επεμβάσεων είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας μέσω ήπιων μορφών μετακίνησης».
Επιπλέον, τονίζεται ότι «οι προτεινόμενες επεμβάσεις στις οδούς Κορίνθου και Κανακάρη – Ναυαρίνου, όχι μόνο δεν προκαλούν προβλήματα συμφόρησης, ούτε στην ευρύτερηπεριοχή, ούτε στην περιοχή μελέτης, αλλά από τη μακροσκοπική ανάλυση της περιοχής μελέτης παρατηρείται βελτίωση στα επίπεδα εξυπηρέτησης των αξόνων Κορίνθου και Κανακάρη σε όλο το μήκος τους, από την οδό Αγίας Σοφίας έως την οδό Ελ. Βενιζέλου, καθώς και στη γενικότερη λειτουργία της πόλης».
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα “ΑΧΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ”