Μέ λαμπρότητα καί ἱερά κατάνυξη, ἡ Ἀποστολική καί περιάκουστος πόλη τῶν Πατρῶν ἑόρτασε τόν Ἃγιο Ἀνδρέα, ὁ ὁποῖος στήν Πάτρα ἒφθασε μετά ἀπό τήν μεγάλη Ἀποστολική περιοδεία, ἀνά τόν τότε γνωστό κόσμο, ἐδίδαξε καί ἐπεσφράγισε μέ τήν μαρτυρική ἐπί χιαστοῦ Σταυροῦ θυσία του, αὐτή τήν διδασκαλία, τήν μαρτυρία καί ὁμολογία.
Στόν Ὂρθρο τῆς Ἑορτῆς, στό περικαλλῆ Ναό τοῦ Ἀποστόλου Ἀνδρέου, ἐχοροστάτησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερρῶν καί Νιγρίτης κ. Θεολόγος, ἐνῶ τῆς πολυαρχιερατικῆς Θείας Λειτουργίας προέστη καί ἐκήρυξε τόν θεῖο λόγον ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, ὁ ὁποῖος τυγχάνει καί Ἀντιπρόεδρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος στό κήρυγμά του ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, Προέδρου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καί τῶν Σεβασμιωτάτων Μελῶν αὐτῆς μετέφερε τίς εὐχές τους στόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρῶν κ. Χρυσόστομο, σέ ὅλο τό πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν καί τούς ἄρχοντες ὅλης τῆς Περιφέρειας.
Εἰδικά γιά τόν Μητροπολίτη Πατρῶν κ. Χρυσόστομο εἶπε ὅτι ὄλοι γνωρίζουν καί ἐκτιμοῦν τά χαρίσματα πού τόν περικοσμοῦν, φυσικά, διοικητικά καί ἐκκλησιαστικά, καθώς ἐπίσης ὅτι ποιμαίνει τήν Ἱερά Μητρόπολη μέ εὐπρέπεια, ἱεροπρέπεια, σύνεση, νηφαλιότητα, διάκριση, ἱεραποστολικό ζῆλο, ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τούς ἀνθρώπους.
Ἔπειτα, ἀνέλυσε τόν λόγο τοῦ ἁγίου Ἀνδρέα τοῦ Πρωτοκλήτου, τοῦ πολιούχου καί προστάτου τῆς πόλεως Πατρῶν, ὅταν τοῦ ἀνακοινώθηκε τό μαρτύριο διά τοῦ Σταυροῦ: «Ὤ Σταυρέ, τόν ὁποῖον πάλαι ἐπόθουν, ἰδού τώρα ὅπου ἀπολαμβάνω τήν τελείωσιν τοῦ πόθου μου».
Ἀνέλυσε ὅτι ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ τόν ὁποῖο ποθοῦσε ὁ ἅγιος Ἀνδρέας, δέν εἶναι ξύλον καταισχύνης, ἀλλά ξύλον θριάμβου καί νίκης ἐναντίον τοῦ θανάτου, τοῦ διαβόλου καί τῆς ἁμαρτίας καί συνδέεται ἀναπόσπαστα μέ τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καί τήν αἰώνια ζωή. Μιά θεολογία πού διασπᾶ τό μυστήριο τοῦ Σταυροῦ ἀπό τό μυστήριο τῆς δόξας εἶναι «ψευδομόρφωση» στήν ὀρθόδοξη θεολογία.
Κατά τόν ἅγιο Ἰωάννη τόν Δαμασκηνό ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ εἶναι «ἁμαρτίας ἀναίρεση, φυτόν ἀναστάσεως, ξύλο ζωῆς αἰωνίου».Τό μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ βάση ὅλων τῶν Μυστηρίων καί τῆς ἀσκητικῆς ζωῆς.
Κατέληξε ὅτι αὐτό τό μυστήριο τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, τό ὁποῖο βίωσαν ὅλοι οἱ ἅγιοι καί ὁ ἅγιος Ἀνδρέας νά ἐμπνέη ὅλους, τούς σταυρωμένους καί σταυρωτές, γιά τήν εἰρήνη τοῦ κόσμου καί τῶν καρδιῶν μας».
Μετά τήν Θεία Λειτουργία, ἐτελέσθη ἡ καθιερωμένη Δοξολογία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.