Αυξημένες κατά 8,1% ήταν τον Σεπτέμβριο που πέρασε οι τιμές στα ράφια και τα ψυγεία των ελληνικών σούπερ μάρκετ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εννεαμήνου της Circana που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι τη μεγαλύτερα αύξηση τιμής κατέγραψαν τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9,9% στο εννεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2022, ενώ και ο όγκος πωλήσεων στα συγκεκριμένα αγαθά έχει αρχίσει να ανακάμπτει, με τις πωλήσεις να είναι ανοδικές κατά 1,6%, με σημαντική να θεωρείται στην επαναφορά της κατανάλωσης η συμβολή του τουρισμού.
Οι αυξήσεις τιμών στις βασικές κατηγορίες προϊόντων
Από τις βασικές κατηγορίες, οι αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα ήταν 8%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς 8,4% και στα ήδη περιποίησης σπιτιού ήταν 10,3%, κάτι που σημαίνει ότι τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα καθαριότητας είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής.
Μάλιστα, εάν επιμερίσει κανείς τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι το ποσοστό αύξησης τιμής στα καθαριστικά σπιτιού και στα απορρυπαντικά ήταν 12,7%, ενώ ποσοστό 7% κατέγραψαν ως αύξηση τα λοιπά προϊόντα σπιτιού.
Από τα τρόφιμα, τη μεγαλύτερη αύξηση είχαν τα γαλακτοκομικά με 10,2% και τα μαγειρικά συμπληρώματα και μπαχαρικά επίσης με 10,2%.