Close Menu
callnews
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

What's Hot

Μαξίμου Α.Ε.: Φιάσκο στην εξωτερική πολιτική, εργολαβία στην προπαγάνδα – Χάσαμε τον Χαφτάρ, διαπραγματευόμαστε τη Μονή Σινά, και πληρώνουμε την Ομάδα Αλήθειας

17 Ιουνίου, 2025

Τα προληπτικά πυρά Μητσοτάκη σε Σαμαρά- Καραμανλή

17 Ιουνίου, 2025

ΣΥΡΙΖΑ για προκαταρκτική: Αν δεν αλλάξει ο τρόπος ψηφοφορίας θα απέχουμε

17 Ιουνίου, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
ΡΟΗ ΝΕΩΝ:
  • Μαξίμου Α.Ε.: Φιάσκο στην εξωτερική πολιτική, εργολαβία στην προπαγάνδα – Χάσαμε τον Χαφτάρ, διαπραγματευόμαστε τη Μονή Σινά, και πληρώνουμε την Ομάδα Αλήθειας
  • Τα προληπτικά πυρά Μητσοτάκη σε Σαμαρά- Καραμανλή
  • ΣΥΡΙΖΑ για προκαταρκτική: Αν δεν αλλάξει ο τρόπος ψηφοφορίας θα απέχουμε
  • «Φως» σε έναν 11χρονο χάρισε ο 14χρονος που πνίγηκε στον Άραχθο – Δωρεά ζωής από την οικογένειά του
  • Πάτρα: Θρήνος για την 32χρονη Μαρία – Αθηνά Νικολοπούλου
  • Kαιρός: Ερχεται ψυχρή λίμνη από την Ιταλία – Πότε θα φέρει πτώση θερμοκρασίας και καταιγίδες
  • Ερντογάν: «Κανείς δεν τολμά να μας κάνει το μάγκα»
  • Σοκ για ιδιοκτήτρια σπιτιού: Της ήρθε λογαριασμού νερού… 22.709 ευρώ!
  • Ο Μοϊκανός – Στην άγρια φύση της Κορσικής
  • Γιώργος Παπανδρέου: Εγινε 73 ετών – Η ανάρτηση για τα γενέθλιά του
Τετάρτη, 18 Ιουνίου
Facebook Instagram YouTube
callnewscallnews
Digiland
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία
callnews
Αρχική » Σούπερ μάρκετ: Πιο συχνές οι επισκέψεις των καταναλωτών αλλά μικρότερες οι δαπάνες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πιο συχνές οι επισκέψεις των καταναλωτών αλλά μικρότερες οι δαπάνες

13 Μαΐου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια
Share Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email Telegram
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Telegram WhatsApp

Πιο συχνά επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, αλλά πιο χαμηλά κυμαίνονται πλέον οι εβδομαδιαίες τους δαπάνες σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 1.500 άτομα από όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο που προβληματίζει τους καταναλωτές όταν επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ για την αγορά τροφίμων, με τάση όμως αποκλιμάκωσης από το δεύτερο κριτήριο που είναι η ποιότητα.

Η εκτιμώμενη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ από τους καταναλωτές είναι μειωμένη, καταγράφοντας προτίμηση για χαμηλότερες τιμές παρά για προσφορές και εκπτώσεις.

Η έρευνα της οποίας το ΙΕΛΚΑ παρουσίασε σήμερα (13.5.2025) τα ευρήματα, πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025 και αφορούσε μια σειρά θεμάτων σε σχέση με την καταναλωτική και αγοραστική συμπεριφορά.

Πιο αναλυτικά, τα ευρήματα της έρευνας αναφέρουν πως σε γενικές γραμμές καταγράφεται μια σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ την εβδομάδα, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερά σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις.

Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Άρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την «ψαλίδα» ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές, και μόλις 19% να απαντά θετικά.

Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία 5ετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σουπερμάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

Συνοψίζοντας, είναι εμφανές ότι οι τάσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ έχουν μεταβληθεί ελαφρώς το 2025 με μία τάση σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.

ΠΗΓΗ newsit.gr

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email WhatsApp

Σχετικές Αναρτήσεις

Ενιαία Κίνηση Εμπορών Πάτρας: Οφειλόμενες απαντήσεις- Όλη η αλήθεια πριν τις εκλογές

17 Ιουνίου, 2025

Ενταση στη Μέση Ανατολή: Πόσο θα αυξηθεί η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα;

17 Ιουνίου, 2025

Επιμελητήριο Αχαϊας: Στο πλευρό επιχειρήσεων και επαγγελματιών – Συνεχίζονται οι συναντήσεις με τους εκπροσώπους τους

16 Ιουνίου, 2025

Comments are closed.

 

Social Media
  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
upatras
Demo
Τελευταία Νέα

Μαξίμου Α.Ε.: Φιάσκο στην εξωτερική πολιτική, εργολαβία στην προπαγάνδα – Χάσαμε τον Χαφτάρ, διαπραγματευόμαστε τη Μονή Σινά, και πληρώνουμε την Ομάδα Αλήθειας

17 Ιουνίου, 2025

Τα προληπτικά πυρά Μητσοτάκη σε Σαμαρά- Καραμανλή

17 Ιουνίου, 2025

ΣΥΡΙΖΑ για προκαταρκτική: Αν δεν αλλάξει ο τρόπος ψηφοφορίας θα απέχουμε

17 Ιουνίου, 2025

«Φως» σε έναν 11χρονο χάρισε ο 14χρονος που πνίγηκε στον Άραχθο – Δωρεά ζωής από την οικογένειά του

17 Ιουνίου, 2025

Στην εποχή που η πληροφορία «τρέχει» με ιλλιγγιώδεις ρυθμούς, η νέα ειδησεογραφική ιστοσελίδα www.callnews.gr, έρχεται να ταράξει τα «νερά» της ενημέρωσης με επίκεντρο τον πολίτη και την καθημερινότητά του.

Email : info@callnews.gr

Facebook Instagram YouTube

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ

Πάτρα: Θρήνος για τον 38χρονο Δημήτρη Θεοτοκάτο που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο

13 Ιουνίου, 2025

Μαζί βούτηξαν, μαζί ταξίδεψαν, μαζί χάρισαν ζωή, “οι καρδιές δεν έχουν χρώμα”… Συγκλονιστικός ο γιατρός Ανδρέας Ηλιάδης

13 Ιουνίου, 2025

Πάτρα: Πένθος στον ΚΟΔΗΠ – Εφυγε από τη ζωή ο Ηλίας Ηλιόπουλος

13 Ιουνίου, 2025
© 2025 CallNews.gr | Designed by DIGILAND.
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • LIFE STYLE
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΣΠΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΠΑΤΡΑ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΡΘΡΑ – ΑΠΟΨΕΙΣ
  • Επικοινωνία

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.