Στις 11 σήμερα το πρωί, συνεδριάζει εκτάκτως η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων, με μοναδικό θέμα: «2η Αναμόρφωση Προϋπολογισμού έτους 2023 – Μοναδικό θέμα: Εκλογική αποζημίωση για τις βουλευτικές εκλογές στις 21-5-2023 (εισηγητής: Δ. Πλέσσας – Αντ/ρχος, Δ. Σπηλιοπούλου – Αρμ. Δ/ντρια)».
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Με το άρθρο 8 του Β.Δ`. 17-5/15-6-59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α’) ορίζονται τα εξής:
«1. Διαρκούντος του οικονομικού έτους απαγορεύεται μεταφορά πιστώσεως από κεφαλαίου εις κεφάλαιον και από άρθρου εις άρθρον.
2. Εξαιρετικώς πλην των εν τω προϋπολογισμών εγγεγραμμένων πιστώσεων δι’ εκτέλεσιν έργων, περί ών το άρθρον 161 του δημοτικού και κοινοτικού κώδικος, επιτρέπεται η μεταφορά πιστώσεως ως εκπληρωθέντος του σκοπού ή καταστάντος ανεφίκτου προς επαύξησιν άλλης πιστώσεως αναγεγραμμένης εν τω προϋπολογισμώ του αυτού ή άλλου κεφαλαίου ή προς δημιουργία πιστώσεων δι’ εκτάκτους και επειγούσας ανάγκας μη προβλεπομένας εν τω προϋπολογισμώ.
3. Η κατά μεταφοράν διάθεσις των κατά την προηγουμένην παράγραφον πιστώσεων πραγματοποιείται δι’ ειδικών αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου εγκρινομένων κατά τας διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ. 3777/1957. Αι αποφάσεις δέον να κατονομάζουν τα κεφάλαια και άρθρα, προς αύξησιν των πιστώσεων των οποίων μεταφέρονται τα αναλαμβανόμενα ποσά ή να καθορίζουν τα νέα κεφάλαια και άρθρα, άτινα δέον να δημιουργηθούν οσάκις πρόκειται περί απροόπτου δαπάνης.
4. Προς πρόληψιν ενδεχομένης ανεπαρκείας των πιστώσεων δι’ απροόπτους δαπάνας, αναγράφεται εν τω προϋπολογισμώ του δήμου πίστωσις υπό ίδιον κεφάλαιον υπό τίτλον «Αποθεματικόν» και άρθρον υπό τον τίτλον «Ποσόν διαθέσιμον προς αναπλήρωσιν των πιστώσεων, αίτινες ήθελον ευρεθή εν ανεπαρκεία, ως και δι’ εκτάκτους και επειγούσας ανάγκας μη προβλεπομένας εν τω προϋπολογισμώ».
5. Δια την πληρεστέραν από πλευράς λογιστικής τάξεως παρακολούθησιν και εμφάνισιν της κινήσεως των δια μεταφοράς πραγματοποιημένων κατά την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου αυξομειώσεων των πιστώσεων, η μεταφορά τούτων ενεργείται μέσω του εν τη παραγράφω 4 του παρόντος προβλεπομένου Κεφαλαίου του προϋπολογισμού».
Σύμφωνα με την παρ 5 του άρθρου 23 του Ν. 3536/07,στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας υποβάλλονται για έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων που αφορούν αναμορφώσεις των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α., συνοδευόμενες από τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 149 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006, στην περίπτωση αυτή, ορίζεται σε δέκα ημέρες. Τα αρμόδια όργανα που ενεργούν κατά παράβαση των διατάξεων του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου υπέχουν, ανεξάρτητα από τυχόν ποινική ευθύνη, πειθαρχική και αστική ευθύνη κατά τις διατάξεις των άρθρων 141, 142 και 143 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών η αναμόρφωση του προϋπολογισμού αποτελεί κατ’ ουσία τροποποίηση της απόφασης με την οποία ψηφίστηκε αυτός. Άρα, για την έκδοση της τροποποιητικής του προϋπολογισμού απόφασης, απαιτείται η τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας, όπως ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία. (ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012). Σύμφωνα πάντα με το ίδιο έγγραφο, με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3536/2007 ο νομοθέτης θέλει να ρυθμίσει ένα επιμέρους ζήτημα με τρόπο διαφορετικό από τα εν γένει ισχύοντα- και δη την προθεσμία εντός της οποίας η εποπτεύουσα αρχή ολοκληρώνει τον έλεγχο νομιμότητας της απόφασης αναμόρφωσης.
Από το παραπάνω έγγραφο συνάγεται ότι εκτός από την εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών απαιτείται και η τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας, όπως ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία, για τον προϋπολογισμό.
Με το Ν. 4172/2013 ορίζεται ότι η εκτελεστική επιτροπή και η επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνουν τη γνώμη τους μόνο κατά το στάδιο κατάρτισης του προϋπολογισμού και δεν απαιτείται εκ νέου γνωμοδότησή τους για όποιες αναμορφώσεις του ακολουθήσουν. (παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013). Υπενθυμίζεται ότι η εκτελεστική επιτροπή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της που αφορούν την προετοιμασία κατάρτισης του προϋπολογισμού, καταθέτει το προσχέδιο αυτού στην οικονομική επιτροπή. Για τη σύνταξη του προσχεδίου, η εκτελεστική επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τυχόν προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου, καθώς και της επιτροπής διαβούλευσης, εφόσον αυτή υπάρχει. Εάν το προσχέδιο δεν καταρτιστεί ή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα στην οικονομική επιτροπή, τότε καταρτίζεται από αυτήν. (παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013).
Συνεπώς, σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012, εκτός των ρητά εξαιρουμένων διαδικασιών της διατύπωσης γνώμης από την εκτελεστική επιτροπή και την επιτροπή διαβούλευσης, με το ν. 4172/2013, οι υπόλοιπες ενέργειες αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, ακολουθούν την τήρηση του ίδιου τύπου και διαδικασίας με τη ψήφιση του προϋπολογισμού.
Με βάση τα παραπάνω η οικονομική υπηρεσία του Δήμου αφού έλαβε υπόψη της
• την παρ 5 άρθρο 23 Ν. 3536/07
• το άρθρο 8 του Β.Δ. 17-5/15-6-59 (ΦΕΚ 114/59 τεύχος Α’)
• άρθρο 83 ΒΔ
• το εγγ. ΥΠ.ΕΣ. 28376/18.07.2012
• παρ 5 άρθρο 77 Ν. 4172/2013
• τον προϋπολογισμό του Δήμου Πατρέων, έτους 2023, ο οποίος ψηφίστηκε με την αριθ. 1/2023 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πατρέων με ΑΔΑ Ψ59ΙΩΞΙ-Ν9Α και εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. πρωτ.1461//25-01-2023 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελ/σου, Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου, με ΑΔΑ ΨΒ35ΟΡ1Φ-ΜΦΩΟ.
• Tην υπ’αριθ. 171/2023 (ΑΔΑ:6ΨΗΦΩΞΙ-0ΜΠ) Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πατρέων αναφορικά με την έγκριση της 1ης τροποποίησης του προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος έτους 2023 όπου εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 29496//06-04-2023 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελ/σου, Δυτ. Ελλάδας και Ιονίου, με ΑΔΑ Ψ0ΖΒΟΡ1Φ-ΛΕΤ.
• Την υπ’αριθ. ΚΥΑ αρ. 49039/26.7.2022 (ΦΕΚ 3976/26-7-2022 τεύχος Β!) « Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των Δήμων, οικονομικού έτους 2023 -μερική τροποποίηση της υπ’ αρ. 7028/2004 (Β’ 253) απόφασης.
• Το άρθρο 161 του Ν.3463/2006 του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων & Ν. 4483/2017,
• Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010,
• εισηγείται την 2η αναμόρφωση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2023 – ως εξής :
ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 142.391,65 €
1ο ΘΕΜΑ (ΜΟΝΑΔΙΚΟ)
Λόγω των επικείμενων βουλευτικών εκλογών στις 21 Μαίου 2023, πρέπει να γίνει από το Δήμο η σχετική προετοιμασία για την εκλογική αποζημίωση των υπαλλήλων που θα απασχοληθούν στα εκλογικά συνεργεία. Η συγκρότηση των ειδικών εκλογικών συνεργείων για κάθε Δήμο καθώς και το ύψος της εκλογικής αποζημίωσης καθορίστηκαν με τις 1) ΚΥΑ 43160 ( ΦΕΚ 3204 τεύχος Β’ στις 15-5-2023). περί συγκρότησης εκλογικού συνεργείου 447 υπαλλήλων του Δήμου Πατρέων, και 2) ΚΥΑ 44769(ΦΕΚ 3321 τεύχος Β΄ στις 18-5-2023, για το ποσό της εκλογικής αποζημίωσης ύψους 200,00€ ανά υπάλληλο.
Κατά συνέπεια, προβαίνουμε στα εξής : Λαμβάνοντας
υπόψη τα ανωτέρω, καθώς και την υπ΄ αριθμ. 52093/18-5-2023 (ΑΔΑ ΨΜΙ5ΩΞΙ-7ΝΞ ) Απόφαση Δημάρχου Πατρέων περί συγκρότησης και λειτουργίας του εκλογικού συνεργείου του Δήμου Πατρέων, για την διεξαγωγή των Ελληνικών Βουλευτικών Εκλογών στις 21-5-2023 (Για το Δήμο Πατρέων αφορά συνολικά 447 άτομα, εκ των οποίων 367 μόνιμοι υπάλληλοι και 80 ΙΔΑΧ υπάλληλοι) :
Α) Δημιουργείται νέος ΚΑ Εσόδων με το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης ως εξής:
ΚΑ ΕΣΟΔΩΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟ σε € 1211.00001
ΝΕΟΣ ΚΑΕ Έκτακτη χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών για την καταβολή εκλογικής αποζημίωσης βάσει ΚΥΑ 44769 ΦΕΚ 3321Β/18-5-23 περί διεξαγωγής βουλευτικών εκλογών στις 21/05/2023 +89.400,00
ΣΥΝΟΛΟ: + 89.400,00€
Β) Δημιουργούνται οι αντίστοιχοι νέοι ΚΑ εξόδων, ως εξής:
ΚΑ ΕΞΟΔΩΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟ σε € 10-6012.00001
ΝΕΟΣ ΚΑΕ Εκλογική αποζημίωση βάσει ΚΥΑ 44769 ΦΕΚ 3321Β/18-5-23 περί διεξαγωγής βουλευτικών εκλογών στις 21/05/2023 ( 367.μόνιμοι υπάλληλοι). +73.400,00
10-6022.00001
ΝΕΟΣ ΚΑΕ Εκλογική αποζημίωση βάσει ΚΥΑ 44769 ΦΕΚ 3321Β/18-5-23 περί διεξαγωγής βουλευτικών εκλογών στις 21/05/2023 ( 80 ΙΔΑΧ υπάλληλοι). + 16.000,00
ΣΥΝΟΛΟ: + 89.400,00€
Συνεπώς μετά την παραπάνω αναμόρφωση το Αποθεματικό 9111 ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ στο ποσό των 142.391,65 €.